18.7.06

Rick was 'n echte Slabbers!

.

.
Gisteren kreeg ik van Yvonne 'n dodenadvertentie uit De Limburger. Mijn neef Rick was al 2 weken dood en begraven. In mijn herinnering zijn nog 'n paar dingen over hem blijven hangen. Vlak na de oorlog kwam hij geregeld naar Heytse. Hij was 'n puber, ik zat op de kleuterschool. Hij ging Duits studeren en heeft les gegeven op St. Ursula in Horn, ik ging naar de kweekschool. Toen ome Sjra nog leefde, kwam hij veel in Buggenum. Hij was bezig met 'n biografie over 't leven van Sjra Slabbers. Na de dood van oom heb ik Rick nog 'n enkele keer ontmoet. Bovenaan de advertentie staat: Het leven was boeiend maar vermoeiend. Dat had Sjra ook kunnen zeggen. Oom Sjra schonk z'n lichaam aan de wetenschap en Rick is in besloten kring gecremeerd. Allebei echte Slabberse.